Encabezado

Abertis incorpora el Brasil a la seva xarxa de Càtedres universitàries

• La Càtedra Abertis Brasil ja ha llançat la seva primera convocatòria de Premis Càtedra Abertis-USP amb una gran acceptació per part de la comunitat universitària, amb un total de 32 candidatures.

Barcelona, 3 de març del 2016

Abertis ha signat un acord amb l’Escola Politècnica de la Universidade de São Paulo (EPUSP) per a la creació de la Càtedra Abertis-USP de Gestió d’Infraestructures de Transport. D’aquesta manera, el Brasil s’incorpora com un país més en la xarxa de càtedres universitàries d’Abertis, que reuneix cinc països: Espanya, França, Puerto Rico, Xile i el Brasil.

En l’acte de signatura, que ha tingut lloc a São Paulo, han estat presents Francisco Reynés, vicepresident-conseller delegat d’Abertis; David Díaz, conseller delegat d’Arteris, filial d’Abertis al Brasil; i Liedi Légi Bariani Bernucci, subdirectora de l’Escola Politècnica de la USP i directora de la nova Càtedra Abertis-USP. Els han acompanyat en la presentació Sergi Loughney, director de Relacions Institucionals d’Abertis i director de la Fundació Abertis; i José Roberto Castilho Piqueira, director de l’Escola Politècnica de la USP.

En la trobada s’han donat a conèixer els avenços de la convocatòria del I Premi de la Càtedra Abertis-USP en Investigació en Enginyeria de Transports per a la Millor Tesi Doctoral i la Millor Tesi de Màster en matèria d’infraestructures. Aquesta primera edició s’ha tancat amb una gran acceptació per part de la comunitat universitària, amb la presentació de 32 candidatures. Les tesis premiades optaran també al V Premi Internacional Càtedres Abertis de Recerca en Infraestructures, en el qual competeixen cada any els millors treballs a Espanya, França, Xile, Puerto Rico i, per primera vegada, el Brasil. El guanyador del V Premi Internacional es coneixerà el proper mes d’octubre a Santiago de Xile.

La nova Càtedra Abertis-USP, igual que les seves homòlogues d’Espanya, França, Puerto Rico i Xile, centrarà la seva activitat en la formació i la recerca en matèria de gestió d’infraestructures de transport i hi participaran estudiants, investigadors, professors i professionals d’aquest camp. La professora Doctora d’Enginyeria de Transports i subdirectora de la EPUSP, Liedi Légi Bariani Bernucci, és la directora de la nova càtedra.

La Càtedra Abertis-USP té la seva seu al Departament d’Enginyeria de Transports (PTR) de l’EPUSP, una de les quatre divisions de l’àrea d’Enginyeria Civil. Aquest departament és responsable del programa de postgrau d’Enginyeria del transport i de sistemes logístics. Les seves línies de recerca principals són la logística, els sistemes de transport i la distribució, la gestió i les operacions de transport, i el transport urbà.

Xarxa internacional de Càtedres Abertis

El Grup Abertis, conscient de la importància de la vinculació amb el món acadèmic per al progrés social i econòmic, promou des del 2003 la formació, la recerca i la transferència de coneixements entre universitat i empresa.

La xarxa internacional de Càtedres Abertis és present a Espanya, França, Puerto Rico, Xile i el Brasil, en col·laboració amb les universitats següents: Universitat Politècnica de Catalunya-BarcelonaTech (Barcelona, Espanya); IFSTTAR, École des Ponts–ParisTech, Fondation des Ponts (París, França); Universidad de Puerto Rico (San Juan, Puerto Rico); Universidad de Chile (Santiago, Xile), i Universidade de São Paulo (São Paulo, Brasil).

La presència internacional de les Càtedres Abertis és cada cop més important i constata el compromís de la companyia amb el món acadèmic, contribuint a la recerca sobre la repercussió de les grans obres al territori i millorant així la qualitat de vida dels seus habitants.

Abertis al Brasil

Abertis és present al Brasil des del 2012 a través de la seva filial Arteris, una de les principals operadores d’autopistes del país. La companyia gestiona al Brasil 3.250 quilòmetres d’autopistes de peatge, repartits en nou concessions. El Brasil és, al tancament de l’exercici 2015, el tercer mercat més important d’Abertis pel que fa a l’Ebitda.

Els 6.000 col·laboradors d’Arteris treballen perquè la xarxa mantingui els millors estàndards de qualitat i seguretat, respectant el medi ambient i les comunitats del seu entorn. En l’àmbit de conscienciació per una conducció segura destaca el Projecte Escola, que el 2015 va beneficiar 250.000 estudiants. A més, també s’han desenvolupat campanyes per a determinats col·lectius, com ara conductors professionals, motociclistes, vianants i ciclistes. Des de fa dos anys també organitza el Mes de la Seguretat Arteris, amb una intensa programació d’accions.

Nota de premsa